ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΑΠΟ…ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΑΠΟΔΟΜΗΤΙΚΟ/ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ/ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ…ΑΠΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…

Σύσσωμη η ελληνική ναυτιλία συντάσσεται με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ και προειδοποιεί για αρνητικές εξελίξεις στην ελληνική σημαία και «ντόμινο» αρνητικών επιπτώσεων και σε άλλους τομείς της οικονομίας, σε περίπτωση που το Λιμενικό Σώμα δεν ενταχθεί στο νεοσυσταθέν υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος.

Με χθεσινές ανακοινώσεις τους το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας ΝΕΕ , η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητούν ουσιαστικά από τον πρωθυπουργό να προχωρήσει άμεσα στην επανασύσταση του «ιστορικού» όπως το χαρακτήρισε η ΕΕΕ, υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η πίεση που ασκούν πλέον όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είναι πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του κλάδου, ο οποίος στο παρελθόν σπανίως έχει απασχολήσει την οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας με δημόσιες παρεμβάσεις.

Ωστόσο η έλλειψη, όπως φαίνεται, κάθε ουσιαστικής επικοινωνίας με την κυβέρνηση υποχρεώνει τους συλλογικούς φορείς της ελληνικής ναυτιλίας -η οποία φέρνει σε συνάλλαγμα το 6,9% του ΑΕΠ- να ανοίξουν «δημόσια» το διάλογο με την πολιτεία. Στόχος των παρεμβάσεων δεν είναι άλλος από το να πεισθεί η κυβέρνηση ότι η μη επανασύσταση του πρώην ΥΕΝ ένα «υπόδειγμα κρατικού οργανισμού» όπως το χαρακτηρίζει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, θα είναι σε βάρος όχι μόνο της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά της χώρας συνολικά η οποία θα χάσει σταδιακά ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παγκόσμια οικονομική σκακιέρα.

Η ναυτιλία δύναμη διαπραγμάτευσης

Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΝΕΕ), ως θεσμικός φορέας της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και επίσημος σύμβουλος της πολιτείας, επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι «δεν κατανοεί την τρίτη κατά σειρά αλλαγή εντός έτους του διοικητικού φορέα της ελληνικής ναυτιλίας και μάλιστα χωρίς «διαβούλευση» με τους θεσμοθετημένους κοινωνικούς εταίρους».

Το ΝΕΕ, πρόεδρος του οποίου είναι ο κ. Γιώργος Γράτσος, θεωρεί επίσης, ότι οι δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου για αμαρτωλό παρελθόν του πρώην ΥΕΝ, έχουν δυσμενή αντίκτυπο τόσο για τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου όσο και για τους διατελέσαντες, με αξιόλογο έργο, τέως υπουργούς, στελέχη άλλωστε σήμερα του κυβερνητικού χώρου.

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) όπως επιτυχημένα λειτούργησε για πολλές 10ετίες, αποτελούσε υπόδειγμα κρατικού οργανισμού, αναφέρει το ΝΕΕ.

Η απόφαση της πολιτείας να το καταργήσει και να μοιράσει τις αρμοδιότητές του σε τρία διαφορετικά υπουργεία δημιούργησε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και διάχυτη ανασφάλεια στη ναυτιλιακή κοινότητα.

Η απόφαση του κ. πρωθυπουργού για την επανασύσταση ενιαίου διοικητικού φορέα για τη ναυτιλία θεωρείται ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, υπό την προϋπόθεση ότι οι αρμοδιότητες και η λειτουργία του σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία δεν θ’ απέχουν από αυτές του πρώην ΥΕΝ, σημειώνει το ΝΕΕ.

Εξ αυτού του λόγου, θεωρεί ότι για ν’ ανταποκριθεί το νέο υπουργείο αποτελεσματικά στους λεπτούς χειρισμούς, τόσο των εσωτερικών όσο και των διεθνών θεμάτων είναι ανάγκη να στελεχωθεί και πάλι από το Λιμενικό Σώμα, δεδομένου ότι στη δύναμή του υπάρχουν στελέχη με επιστημονική κατάρτιση και ναυτιλιακή γνώση (πολλοί εκ των οποίων έχουν υπηρετήσει ως αξιωματικοί στα εμπορικά πλοία), μακροχρόνια εμπειρία και διεθνή κουλτούρα, στοιχεία απαραίτητα για μία υπηρεσία που το σημαντικό της έργο αφορά τις διεθνείς σχέσεις στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

Η Ελλάδα οφείλει να προβάλλει την ναυτιλία της, η οποία προσφέρει χωρίς κρατική επιβάρυνση δισεκατομμύρια δολάρια σε συνάλλαγμα ετησίως στην ελληνική οικονομία, είναι πηγή και μαγνήτης εγκατάστασης εταιρειών υπηρεσιών της αλλοδαπής και δημιουργεί περισσότερες από 400.000 άμεσες και έμμεσα εξαρτώμενες θέσεις εργασίας από το πλέγμα των δραστηριοτήτων της.

Στο διεθνή χώρο εξάλλου εξασφαλίζει στην εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση διαπραγματευτική δυνατότητα από τις αξιόπιστες, ποιοτικές και στρατηγικής σημασίας μεταφορικές υπηρεσίες που προσφέρει στις ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ενωση, την Κίνα, τη Ρωσία, τον ισλαμικό, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο.

Για να κατακτήσει τη σημερινή προέχουσα θέση της διεθνώς, η ελληνική ναυτιλία ακολούθησε μία σταθερή και μακροχρόνια διαδικασία κατά την οποία διατήρησε κάθε θετικό στοιχείο απορρίπτοντας ό,τι ήταν πλέον παρωχημένο. Αυτή η τεχνογνωσία και η διαρκής εξειδίκευση που παραδίδεται ως πολύτιμη σκυτάλη από γενιά σε γενιά, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά της και τη συνεχή εντυπωσιακή της ανάπτυξη.

Ας παραδειγματιστεί λοιπόν η πολιτεία, υπογραμμίζει το ΝΕΕ, από αυτό το άκρως παραγωγικό μοντέλο δράσης και δημιουργίας παραμερίζοντας τους πειραματισμούς και τις απρόβλεπτες αλλαγές σε βάρος ενός υπουργείου το οποίο αποδεδειγμένα λειτούργησε υποδειγματικά επί δεκαετίες.

Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας ευελπιστεί ότι οι ανωτέρω προβληματισμοί θα τύχουν της ιδιαίτερης προσοχής του κ. πρωθυπουργού και παρακαλεί όπως για το καλό της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και της χώρας γενικότερα, να προβεί ο ίδιος προσωπικά στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, καταλήγει στην ανακοίνωσή του το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Συμφωνία με Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Τέλος σε ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, αναφέρει ότι συμφώνησε ομόφωνα με το περιεχόμενο του δελτίου Τύπου που εξέδωσε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών στις 15 Σεπτεμβρίου 2010.

Στο Δ.Σ. τονίστηκε για μία ακόμη φορά η αναγκαιότητα σύστασης και λειτουργίας ενός διοικητικού φορέα – υπουργείου, στο όποιο θα υπάγονται όλοι οι τομείς της ναυτιλίας, για να μπορεί να υπάρχει συνοχή στην πολιτική, αναγκαία σήμερα όσο ποτέ, λόγω και των μεγάλων εξελίξεων στον κοινοτικό και κυρίως στο διεθνή χώρο.

Προκειμένου δε να μπορέσουν να διατυπωθούν άμεσα και εκτενέστερα, στο θέμα αυτό, οι απόψεις του ΣΕΕΝ, που εκπροσωπεί κλάδους της επιβατηγού ναυτιλίας, ζητήθηκε συνάντηση με τον κ. πρωθυπουργό άμεσα και πριν από την έκδοση σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων.

Κίνδυνος απώλειας εμπιστοσύνης

Αιχμηρή στην ανακοίνωσή της η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι «συμφωνεί πλήρως με τη χθεσινή ανακοίνωση Τύπου της ΕΕΕ σχετικά με τη σύσταση του νέου υπουργείου για τη ναυτιλία».

Η ναυτιλιακή κοινότητα, συνεχίζει η ανακοίνωση, άκουσε με χαρά την απόφαση του πρωθυπουργού να επανιδρύσει αυτοτελές υπουργείο για την εμπορική ναυτιλία. Τη θετική αυτή όμως εξέλιξη διαδέχθηκε απογοήτευση και βαθιά ανησυχία, όταν μαθεύτηκε ότι η λειτουργία και οι αρμοδιότητές του νέου υπουργείου εκκρεμούν, κυρίως διότι επιδιώκεται το Λιμενικό Σώμα, που επί 90 χρόνια αποτελεί το επιτυχές και αναπόσπαστο όργανο του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, να μην υπαχθεί σ’ αυτό.

Οι καιροί, προστίθεται στην ανακοίνωση του Committee, είναι πολύ κρίσιμοι για τη χώρα μας και δεν επιτρέπουν πειραματισμούς στον τόσο ζωτικό για την οικονομία της τομέα της εμπορικής ναυτιλίας. Το κύριο και πρώτο που θίγεται άμεσα είναι η ελληνική σημαία από την απώλεια της εμπιστοσύνης και οι οικονομικές επιπτώσεις ακολουθούν ντόμινο προς όλους τους τομείς.

Τα ζημιογόνα αποτελέσματα παρόμοιων, ολιγόμηνων, πειραματισμών του παρελθόντος δικαιώνουν αυτή τη θέση, υπενθυμίζει το Committe και συμπληρώνει ότι η προ 11μήνου αιφνίδια μετάταξη του Λιμενικού στο υπ. Προστασίας του Πολίτη, η κατάτμηση των υπηρεσιών του, σε συνδυασμό με τη διάλυση και διασπορά των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχαν πολύ αρνητικές επιπτώσεις για το εθνικό νηολόγιο, τη ναυτιλία και τη χώρα γενικότερα.

Είναι επιτακτική ανάγκη, υπογραμμίζει, το νέο υπουργείο να υποστηριχτεί με την ένταξη σ’ αυτό του υπάρχοντος έμπειρου και επιτυχημένου Λιμενικού Σώματος Η ενέργεια αυτή είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης για πρόοδο και ανάπτυξη, που εκτός των άλλων, απαιτεί συσπείρωση και υποστήριξη κάθε καλής και επιτυχούς Υπηρεσίας.

Είναι πολλά τα οφέλη και στο διεθνή χώρο και στην Ευρωπαϊκή Ενωση για την κυβέρνηση και κατ’ επέκταση την Ελλάδα, να εκπροσωπείται η μεγαλύτερη ναυτιλία της Ευρώπης και παγκοσμίως από ένα ισχυρό και αυτοτελές υπουργείο με το Λιμενικό Σώμα, να υποστηρίζει συγκροτημένα όλες του τις αρμοδιότητες στο εσωτερικό και το εξωτερικό, επί 24ώρου βάσεως.

Προς τούτο κάθε σκέψη ή απόφαση να μην υπαχθεί το Λιμενικό Σώμα στο νέο υπουργείο θα ήταν όχι μόνο λανθασμένη, αλλά και ιδιαίτερα ζημιογόνος, καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1868182


Advertisements

Posted on Σεπτεμβρίου 17, 2010, in ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ΕΠΕΙΓΟΝ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ, ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ, ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΑ, ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΑΤΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΤΑΣΕΙΣ, ΠΑ.ΣΟ.Κ., ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ and tagged , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: