Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΟΡΒΕΤΑ BODRUM F-501 ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΞΕΡΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ…ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ ΑΝΕΣΥΡAN TA OYK…!

«Μίλησαν» γαλλικά
Οι άνδρες των Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ) βρήκαν- και παρέδωσαν ήδη στους αρμόδιους εμπειρογνώμονες- καθαρά υδρόφωνα, κομμένα καλώδια και άλλα κομμάτια ανθυποβρυχιακού θόλου (σόναρ) γαλλικής κατασκευής- όπως είναι και όλα τα βασικά συστήματα της τουρκικής κορβέτας. Το λαμαρινένιο κέλυφος της συσκευής που βρίσκεται στην καρίνα του σκάφους ήταν, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, σφηνωμένο σε βράχο, κομμάτι του οποίου είχε σπάσει και το είχε πλακώσει.

Από τρία μέτρα βάθος, στην ξέρα Κουτσούμπας, η οποία βρίσκεται 300 μέτρα εντός των ελληνικών υδάτων ανατολικά του Καστελλόριζου και νοτίως της βραχονησίδας Ψωμί, ανασύρθηκαν από Έλληνες βατραχανθρώπους συντρίμμια συσκευής που εντοπίζει υποβρύχια και όλα δείχνουν ότι ανήκει στην τουρκική κορβέτα «Βodrum F-501».

Η κορβέτα, συνοδεύοντας δύο αποβατικά πλοία που είχαν αποπλεύσει από λιμάνι της κατεχόμενης Κύπρου, κινούνταν στην περιοχή με βορειοδυτική κατεύθυνση- προφανώς προς τη Σμύρνη- πέρασε ωστόσο μέσα από σύμπλεγμα βραχονησίδων (Ψωμί κ.λπ.) μάλλον για να μπορέσει να δει αν στο λιμάνι του Καστελλόριζου υπάρχουν ελληνικά πολεμικά. Την περασμένη Τετάρτη, προφανώς εξαιτίας πρόσκρουσής της στην ξέρα απ΄ όπου πέρασε, είχε κινηθεί αργά στην περιοχή, ενώ τα αποβατικά μπήκαν στο απέναντι τουρκικό λιμάνι Κας. Οι κινήσεις αυτές ήταν υπό διακριτική παρακολούθηση από την ελληνική πλευρά.

Την επομένη- και ενώ η κορβέτα μπήκε στον τουρκικό ναύσταθμο Ακσάς συνοδεία ρυμουλκού- Έλληνες ψαράδες εντόπισαν ίχνη πρόσκρουσης στον ύφαλο Κουτσούμπας και για τις ενδείξεις ειδοποιήθηκαν οι αρχές. Ακολούθησε με απόφαση του ΓΕΕΘΑ επιχείρηση ακριβούς προσδιορισμού του στίγματος της αποτύπωσης της κατάστασης κάτω από την επιφάνεια από βατραχανθρώπους του Πολεμικού Ναυτικού και εν συνεχεία άλλη επιχείρηση, ανάσυρσης των ευρημάτων, που εξελίχθηκε τη νύχτα της παραμονής της Παναγίας, υπό στενή επιτελική εποπτεία από το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ.

«Μίλησαν» γαλλικά
Οι άνδρες των Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ) βρήκαν- και παρέδωσαν ήδη στους αρμόδιους εμπειρογνώμονες- καθαρά υδρόφωνα, κομμένα καλώδια και άλλα κομμάτια ανθυποβρυχιακού θόλου (σόναρ) γαλλικής κατασκευής- όπως είναι και όλα τα βασικά συστήματα της τουρκικής κορβέτας. Το λαμαρινένιο κέλυφος της συσκευής που βρίσκεται στην καρίνα του σκάφους ήταν, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, σφηνωμένο σε βράχο, κομμάτι του οποίου είχε σπάσει και το είχε πλακώσει.

Επισήμως ούτε από το υπουργείο Άμυνας ούτε από τα Γενικά Επιτελεία αναφέρεται ότι πρόκειται για συντρίμμια συσκευής σόναρ τουρκικού πολεμικού. Κι αυτό, όπως εκτιμούν αναλυτές και προκύπτει από τη συνολική αντιμετώπιση του θέματος από το ελληνικό Πεντάγωνο, για να μη θεωρηθεί ως κομπορρημοσύνη. Ωστόσο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, στην ξέρα… προσέκρουσε η κορβέτα που μέχρι εκείνη τη στιγμή πραγματοποιούσε «αβλαβή διέλευση» από μια περιοχή όπου τον τελευταίο καιρό είχαν κλιμακωθεί οι τουρκικές προκλήσεις από ακτοφυλακίδες του λιμενικού και Τούρκους δημοσιογράφους- και όλα αυτά ενώ πρόσφατα είχαν γίνει αναφορές από την Άγκυρα περί αποστρατικοποίησης της περιοχής. Οι ενδείξεις αυτές είναι ο πλους της κορβέτας από το συγκεκριμένο σημείο, η ανάσχεση, αργότερα, της ταχύτητάς της, η είσοδός της στον ναύσταθμο με τη βοήθεια ρυμουλκού και φυσικά τα ευρήματα που… μιλούν γαλλικά, όπως όλη η κορβέτα. Στα στοιχεία αυτά προστίθενται και σειρά χαραγμάτων στα βράχια, πιθανόν από την προπέλα της «Βodrum». Επίσης, να σημειωθεί ότι τα δύο αποβατικά συνέχισαν αργότερα την πορεία τους προς Βορρά με τη συνοδεία άλλου πολεμικού…

Και ελληνικά ατυχήματα
Στην ξέρα Κουτσούμπας- μόλις 50 μέτρα από τη βραχονησίδα Ψωμί- είχε προκληθεί και ελληνικό ατύχημα, παλιότερα. Σύμφωνα με αφηγήσεις αξιωματικών, στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 στον ύφαλο είχε προσκρούσει κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού κατά τη διάρκεια στροφής, στο πλαίσιο της αποστολής «Ξιφίας» που διεξάγεται σταθερά από το νοτιότερο στο βορειότερο σημείο των ελληνοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων.

Ναυτικά ατυχήματα με προσκρούσεις ή λανθασμένους υπολογισμούς δεν είναι σπάνια- συνήθως αν δεν έχουν συνέπειες στο αξιόπλοο του σκάφους δεν γίνονται ευρέως γνωστά και μένουν ως λόγια της πλώρης εντός της ναυτικής οικογένειας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και ατυχήματα με κυβερνήτες που συνέχισαν την καριέρα τους – κάποιοι απ΄ αυτούς είχαν και συνέχεια στον πολιτικό στίβο ως υπουργοί ή δήμαρχοι..
ΝΕΑ

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/08/blog-post_6406.html

Advertisements

Posted on Αύγουστος 17, 2009, in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ and tagged , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: