ΓΕΝ:ΚΑΜΙΑ ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΗΝ ΦΡΕΓΑΤΑ »ΨΑΡΑ» ΠΟΥ ΠΕΡΙΠΟΛΕΙ ΣΤΗΝ ΣΟΜΑΛΙΑ…

(ΒΛΕΠΩ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ Η ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ?ΜΑΛΛΟΝ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!)

 

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=7072&Itemid=51

 

Φ/Γ ΨΑΡΑ

Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454) τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ

Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα 
Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
Πρόωση: CODOC (2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V) 
Ταχύτητα: 30 κόμβοι 
Πλήρωμα: 198Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α Sea Sparrow, 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξεντης ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμός. Δύναται να μεταφέρει ένα Ε/Κ S-70B-6 Aegean Hawk.

Είναι το τρίτο πλοίο του τύπου αυτού, και το δεύτερο που κατασκευάσθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Καθελκΰσθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 1994 και παραλήφθηκε στις 30 Απριλίου 1998 με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Γ. Δημητριάδη ΠΝ. Του ιδίου τύπου: ΥΔΡΑ, ΣΑΛΑΜΙΣ και ΣΠΕΤΣΑΙ.

…σχετικές σελίδες

Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454) τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ

Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454) τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454) τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ

 

ΘΥΡΕΟΣ Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454)

Θυρεός Φ/Γ ΨΑΡΑ: Aπεικονίζεται η σημαία που ύψωσαν οι κάτοικοι του νησιού, υπό το Σπετσιώτη Πλοίαρχο Γκίκα Τσούπα, κατά την κήρυξη της Επαναστάσεως στο νησί, ανήμερα το Πάσχα (10 Απριλίου 1821).

Διαφέρει από το θυρεό της Φ/Γ «ΣΠΕΤΣΑΙ» μόνο ως προς τη φορά της άγκυρας (στην αντεστραμμένη ημισέληνο επικάθεται η βάση της) και τη θέση του πουλιού (πιό κοντά στο κεφάλι του φιδιού).

Είναι όμοιος με το θυρεό του ομώνυμου Αντιτορπιλικού, που έδρασε κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

 

Ιστορικό 

Η Φ/Γ «Ψαρά» είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454. Είναι το πέμπτο πλοίο του Π.Ν. που φέρει το όνομα αυτό. Το πρώτο ήταν μία κορβέτα, εκτοπίσματος 494 τόνων, που εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου κατά την πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 και παρέμεινε με το όνομα αυτό μέχρι το Δεκέμβριο του 1833, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός». Ακολούθησε ένα ατμόπλοιο, βοηθητικό του στόλου, χωρητικότητας 870 τόνων, κατασκευής 1878 που αγοράσθηκε στην Αγγλία το 1880 (πρώην «Gettysbourg»). Εξοπλίσθηκε και χρησιμοποήθηκε ως αρχηγίδα Τορπιλλικών και τορπιλλοβόλων, παραμένοντας στο Στόλο με το όνομα «Ψαρά» μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο, υπήρξε το θωρηκτό «Ψαρά», εκτοπίσματος 4808 τόνων, που ναυπηγήθηκε από τη Γαλλική εταιρεία Forges et Chantiers de la Mediterranée στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη, μεταξύ 1887 και 1891. Μετά τη μετασκευή και επαύξηση του οπλισμού του, το θωρηκτό «Ψαρά» έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 φέροντας το σήμα του Διοικητού της Θωρηκτής Μοίρας. Το 1899 εκπροσώπησε την Ελλάδα στις εορτές της επετείου ιδρύσεως της Μασσαλίας από τους Φωκαείς, καθώς και στις εορτές της στέψεως του Εδουάρδου Ζ΄ της Αγγλίας. Το «Ψαρά» έλαβε επίσης μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις των πολέμων 1912 – 1913 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Ναυτοπαίδων Πόρου. Το 1932 εκποιήθηκε για διάλυση. Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, υπήρξε το ένα από τα τέσσερα αντιτορπιλλικά τύπου Dardo, πλήρους εκτοπίσματος 1936 τόνων και ταχύτητας δοκιμών 41,5 κόμβων. Ναυπηγήθηκε και παρελήφθη στα Ιταλικά ναυπηγεία Odero – Terni – Orlando στη La Spezia, από το Π.Ν. το 1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του πολέμου 1940 -41, μεταξύ των οποίων και οι τρεις επιδρομές στο στενό του Οτράντο. Έδρασε κατά των Ιταλικών υποβρυχίων και υπάρχουν ενδείξεις προκλήσεως βλαβών σε υποβρύχιο ή βυθίσεώς του στις περιοχές των Ψαρών και της Φαλκονέρας τον Μάρτιο του 1941. Το αντιτορπιλλικό «Ψαρά» βυθίσθηκε μαχόμενο, την Κυριακή του Πάσχα 20 Απριλίου του 1941, στην περιοχή του κόλπου των Μεγάρων, όπου ήταν αγκυροβολημένο με άλλα πλοία του Στόλου, από πλήγματα Γερμανικών βομβαρδιστικών με συνολικές απώλειες 37 ατόμων (Υπαξιωματικοί και Ναυτοδίοποι).
 

Αποστολή-Συμμετοχή Σε Διεθνείς Δράσεις

ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

12/03/02 –29/06/02

ENDURING FREEDOM

25/08/03 – 03/12/03

ACTIVE-ENDEAVOUR

29/06/04-12/07/04

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΦΙΤΟΣ

03/08/04-12/08/04

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΦΙΤΟΣ

25/08/04-01/09/04

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΦΙΤΟΣ

Διατελέσαντες Κυβερνήτες

ΒΑΘΜΟΣ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΑΠΟ

ΕΩΣ

ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΠΝ

30-04-98

05-07-00

ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

Ι. ΔΕΜΙΡΗΣ ΠΝ

05-07-00

28-08-02

ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

Κ. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ ΠΝ

28-08-02

05-02-04

ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

Μ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΝ

05-02-04

28-6-2005

ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

Τ. ΠΟΥΛΗΣ Π.Ν
28-6-2005
έως σήμερα

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤOY

 

http://www.hellenicnavy.gr/fgPsara.asp

Advertisements

Posted on Μαρτίου 24, 2009, in ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ, ΕΠΕΙΓΟΝ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ and tagged , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: